Den här webbplatsen använder cookies. Genom att fortsätta att använda webbplatsen tillåter du detta.

Ångerrätt

Som privatkund har du enligt lag rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du har tagit emot varorna. Du behöver inte motivera varför du ångrar ditt köp. Vi tillämpar samma ångerrätt även för företagskunder.

Om du vill utnyttja din ångerrätt kan du kontakta oss via e-post till info@silvergrejs.se inom 14 dagar från att du har tagit emot varan. Ange vilken order det gäller och vilken eller vilka varor du vill returnera. Du får då instruktioner för returen. Du kan, om du vill, använda Konsumentverkets ångerblankett, som du fyller i och skickar via e-post till oss.

Vi återbetalar köpesumman när vi har tagit emot returen. När du returnerar en hel order får du även tillbaka eventuella porto- och fakturaavgifter. Däremot betalar du returfrakten själv.

Du får öppna en förpackning och varsamt undersöka varan. Om du har använt eller skadat varan utöver det drar vi av en ersättning för eventuell värdeminskning när vi återbetalar köpesumman.

När du returnerar en del av ett storpack får du betala ordinarie småpackspris för den mängd du behåller. Mängden du behåller avrundas upp till hela småpack. Det innebär att om du t.ex. har köpt ett storpack med 100 silverpärlor där småpack är 10 st och vill behålla endast 75 st (7,5 småpack) får du betala för 8 småpack.

När du returnerar småpack ska du returnera hela förpackningen. Det innebär att om du t.ex. har köpt en förpackning med 10 silverpärlor behöver du returnera alla för att få pengarna tillbaka.

Varor som säljs på löpmeter (t.ex. silverkedja och läderband) återbetalas i sin helhet endast om du returnerar dem i samma längder som du fick dem. Om du har klippt tråden eller bandet beräknas en värdeminskning utifrån längderna på de returnerade bitarna. Samma gäller om du har använt en del av varan och returnerar resten.

Byte

För att byta en vara kan du göra en retur inom perioden för ångerrätt enligt ovan. Du får pengarna tillbaka när vi har tagit emot returen. För den nya varan lägger du en beställning i webbshoppen på vanligt sätt.

Reklamation

Om något är fel i din försändelse kan du kontakta oss via e-post till info@silvergrejs.se. Meddela vilket ordernummer det gäller och vad som är fel, så åtgärdar vi felet så snart som möjligt och utan att det kostar dig något. Skicka gärna ett foto på eventuella trasiga varor.

Om en vara är trasig skickar vi i första hand en ny vara. Om det inte går får du pengarna tillbaka för varan.

Om du har fått fel vara eller en vara saknas skickar vi dig den rätta varan så snart som möjligt.

I de fall då vi vill ha tillbaka den trasiga eller felaktiga varan får du ersättning för returportot.

Om du inte har fått dina varor inom 10 dagar från att du la beställningen kan du kontakta oss via e-post till info@silvergrejs.se. Kontrollera gärna först om fördröjningen beror på röda dagar eller semester. Eventuell semester meddelas alltid på förstasidan av webbshoppen. Kontrollera även om du har fått en avi från Postnord, DHL eller Schenker via SMS eller e-post. Som avsändare anger vi vårt företagsnamn Enhope AB.

Ej uthämtade ordrar

Ordrar som kommer i retur för att de inte har hämtats ut i tid hos speditörens ombud (t.ex. postombudet eller DHL Servicepoint) räknas inte som en retur enligt ångerrätten. Vi fakturerar dig då för att täcka våra kostnader och merarbete, för närvarande 250 kr.