Den här webbplatsen använder cookies. Genom att fortsätta att använda webbplatsen tillåter du detta.

Ångerrätt

Som privatkund har du enligt lag rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du har tagit emot varorna. Du behöver inte motivera varför du ångrar ditt köp. Vi tillämpar samma ångerrätt även för företagskunder.

Om du vill utnyttja din ångerrätt kan du kontakta oss via e-post till info@silvergrejs.se inom 14 dagar från att du har tagit emot varan. Du får då instruktioner för returen.

Vi återbetalar köpesumman när vi har tagit emot returen. När du returnerar en hel order får du även tillbaka eventuella porto- och fakturaavgifter. Däremot betalar du returfrakten själv.

Du får öppna en förpackning och varsamt undersöka varan. Om du har använt eller skadat varan utöver det drar vi av en ersättning för eventuell värdeminskning när vi återbetalar köpesumman.

När du returnerar delar av ett storpack får du betala ordinarie småpackspris för de delar du behåller.

När du returnerar en del av ett småpack som består av lösa pärlor eller smyckedelar i silver eller gold filled kan du få delar av värdet tillbaka för de returnerade varorna. För övriga varor tar vi inte emot returer av delar av ett småpack eftersom värdeminskningen beräknas vara 100%.

Varor som säljs på löpmeter omfattas inte av ångerrätten eftersom vi har klippt till varan efter ditt önskemål. Normalt återbetalar vi därför inte dessa varor. Vi gör ett undantag och återbetalar halva summan för tillklippta varor i silver eller gold filled, om du returnerar varan i samma skick som du fick den.

Storpack (oftast 10 meter) av silvertråd återbetalas helt om du returnerar hela storpacket i samma skick som du fick det.

Vid retur gör vi endast återbetalningar. Om du vill ha andra varor i stället för varorna du returnerade, t.ex. för att du köpte fel storlek, kan du beställa dem via webbshoppen på vanligt sätt.

Reklamation

Om något är fel i din försändelse kan du kontakta oss via e-post till info@silvergrejs.se. Meddela vilket ordernummer det gäller och vad som är fel, så åtgärdar vi felet så snart som möjligt och utan att det kostar dig något. Skicka gärna ett foto på eventuella trasiga varor.

Om en vara är trasig skickar vi i första hand en ny vara. Om det inte går får du pengarna tillbaka för varan.

Om du har fått fel vara eller en vara saknas skickar vi dig den rätta varan så snart som möjligt.

I de fall då vi vill ha tillbaka den trasiga eller felaktiga varan får du ersättning för returportot.

Om du inte har fått dina varor inom 10 dagar från att du la beställningen kan du kontakta oss via e-post till info@silvergrejs.se. Kontrollera gärna först om fördröjningen beror på röda dagar eller semester. Eventuell semester meddelas alltid på förstasidan av webbshoppen. Kontrollera även om du har fått en avi från DHL, Postnord eller Schenker via SMS eller e-post. Som avsändare anger vi vårt företagsnamn Enhope AB.

Ej uthämtade ordrar

Ordrar som kommer i retur för att de inte har hämtats ut i tid hos speditörens ombud (t.ex. postombudet eller DHL Servicepoint) räknas inte som en retur enligt ångerrätten. Vi fakturerar dig då för att täcka våra kostnader (t.ex. extra avgifter från speditören) och merarbete, för närvarande 250 kr.