Den här webbplatsen använder nödvändiga cookies för kundkorgen och kassan. Genom att tillåta alla cookies låter du oss dessutom samla in anonymiserad statistik. Läs mer här.

Vanliga frågor och svar

När får jag min beställning?
Skickas mina varor spårbart?
Skickar ni utanför Sverige?
Jag har betalat via Swish, bankgiro eller överföring, varför står det fortfarande att ni väntar på betalning?
Jag saknar orderbekräftelse eller kvitto, kan ni skicka ett nytt?
Varför försvann en vara ur kundkorgen medan jag handlade?
Jag har inte fått mina varor, vad gör jag nu?
En vara saknas eller är fel, vad gör jag nu?
En vara är trasig, kan jag returnera den eller få en ny?
Jag har ångrat mig och vill returnera en vara, hur gör jag?
Är varorna nickelfria?
Vad innehåller godiset jag fick med min order?

När får jag min beställning?

När du betalar med kontokort får du vanligtvis dina varor inom 1-5 arbetsdagar efter att du har lagt din beställning. När du betalar med Swish, bankgiro eller överföring har du vanligtvis dem inom 2-6 arbetsdagar från att pengarna syns på kontot.

Leveranstiden kan vara någon dag längre för skrymmande, tunga eller värdefulla ordrar, då dessa skickas spårbart.

Semester eller längre sjukdom då ordrar inte kan packas meddelas på förstasidan i webbshoppen.

Skickas mina varor spårbart?

De flesta ordrar skickas med vanlig post. Tunga och skrymmande ordrar samt de med högt ordervärde skickas spårbart med DHL eller Postnord.

Skickar ni utanför Sverige?

Vi skickar till de flesta länder inom EU samt till Norge. Vid beställning till Norge betalar du ingen moms. Priser utan moms visas då i kassan efter att du har valt land.

För mer information om betalsätt och portokostnad, se sidan Betalning och leverans.

Jag har betalat min via Swish, bankgiro eller överföring, varför står det fortfarande att ni väntar på betalning?

Vi går igenom kontoutdraget och registrerar betalningar med Swish, bankgiro och överföring manuellt i samband med orderpackning. Därför kan det dröja 1-2 vardagar innan betalstatusen ändras till betald, beroende på när vi packar ordrar. I samband med semester ändras statusen normalt först när vi börjar packa ordrar igen.

Kontakta oss gärna via e-post om betalstatusen fortfarande inte är ändrad 3-4 vardagar från att betalningen skulle vara framme och vi inte är på semester.

Jag saknar orderbekräftelse eller kvitto, kan ni skicka nytt?

Orderbekräftelsen skickas automatiskt när du har lagt din beställning. Kvittot skickas i samband med beställning om du betalar med kontokort, annars i samband med orderpackning.

Kolla gärna först om mailet har hamnat bland skräpposten. Om du inte hittar mailet kan du kontakta oss via e-post eller, så skickar vi ny orderbekräftelse eller kvittokopia.

Varför försvann en vara ur kundkorgen medan jag handlade?

Varorna reserveras när du kommer till steg två i kassan. Om en vara i din kundkorg har tagit slut innan du har kommit till steg två i kassan plockas den bort från kundkorgen.

Jag har inte fått mina varor, vad gör jag nu?

Alla ordrar skickas spårbart. När dina varor är packade får du ett mail med spårningsnumret. Du kan spåra försändelsen på Postnords webbsida. De flesta ordrarna levereras hem till brevlådan. Tunga ordrar och ordrar med högt ordervärde hämtar du ut hos ditt ombud. Då får du en avi från Postnord via e-post eller SMS eller i Postnords app. Avsändare för paket från oss är Enhope AB.

Kontakta oss via e-post om du inte har fått dina varor inom tio dagar efter att de har skickats, så löser vi det.

En vara saknas eller är fel, vad gör jag nu?

Kontakta oss via e-post om du upptäcker att en vara saknas eller att du har fått fel vara. Självklart rättar vi till felet så att du får det du har betalat för. Vi står också för eventuella returkostnader om du har fått fel vara.

När en vara är slut i lager och restnoteras eller inte kan levereras skickar vi alltid med en lapp om det och kontaktar dig via e-post för att komma överens om återbetalning.

En vara är trasig, kan jag returnera den eller få en ny?

Självklart ska du få hela varor. Kontakta oss via e-post så löser vi det, antingen genom att du får en ny vara eller genom att du får pengarna tillbaka. Skicka gärna med ett foto på den trasiga varan. Behåll varan tills vi har meddelat hur du ska göra med den.

Jag har ångrat mig och vill returnera en vara, hur gör jag?

Du har ångerrätt inom 14 dagar från att du har tagit emot varorna. Läs mer på sidan Returer och reklamationer.

Är varorna nickelfria?

Alla våra pärlor, smyckedelar och andra smyckesmaterial är nickelfria enligt våra leverantörer. Vi dubbelkollar genom att ta stickprov och nickeltesta våra smyckedelar regelbundet.

Jag får inget svar på telefonen. Hur får jag kontakt med er?

Kontakta oss i första hand via e-post till info@silvergrejs.se eller via facebook.

Vad innehåller godiset jag fick med min order?

Vi lägger ofta i en godisbit i kuvertet för att det ska uppnå Postnords lägsta tjocklek för spårbart varubrev. Vi använder några olika godissorter:

Acidule hårda fruktkarameller - Ingredienser: Glukossirap, socker, surhetsreglerande medel (citronsyra), aromer, koncentrerad flädersaft, färgämnen (E100, E160c, E14ii).

Dupont D'Isigny mjuka fruktkolor - Ingredienser: Socker, glukossirap, vegetabiliskt fett från palm, fuktighetsbevarande medel (sorbitoler), modifierad stärkelse, surhetsreglerande medel (E330), aromer, koncentrerad fruktjuice (citron, apelsin, hallon), emulgeringsmedel (solroslecitin), koncentrerad flädersaft, färgämnen; kurkumin, paprikaextrakt.